Chokladmuffins!

Mamma har varit på besök, hon kom igår och for med eftermiddagsfärjan idag. Och vet ni vad vi gjorde? Jo, chokladmuffins, slurp. Tänkte faktiskt ge er receptet, för det var riktigt nice. Tog en muffins till kaffet och sen frös jag in resten för att undvika suget att ta flera.



Chokladmuffins, 12 st

100 g smör eller margarin
1 dl mjölk
2 ägg
1½ dl strösocker
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
24 sega chokladkolor, tex dumle.

1. Sätt ugnen på 225 grader. Ställ pappersformar på en bakplåt.
2. Smält matfettet och tillsätt mjölken. Låt allt bli varmt men låt det inte koka.
3. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda vetemjöl med bakpulver, kakao, vaniljsocker och tillsätt växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten.
4. Fyll pappersformarna till 3/4 med smet. Tryck ner 2 kolor i varje form.
5. Grädda mitt i ugnen i 10-12 min.
6. Låt muffinsen svalna. ÄT & NJUT!

Nu ska jag till Dinos och jobba. Hörs!

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0