Jag borde bli instruktör!

Fy bubblan vad bra jag och Johanna är. Vi hade fått i uppgift av vår svenskalärare att hålla ett föredrag, men det skulle vara något kreativt, inte bara stå rakt upp och ner och babbla, typ: Elvis är en sångare. Han var jättekänd. Han föddes i USA. Nu är han död, o.s.v.
Så vi bestämde att vi skulle hålla i ett mini bodycombat-pass. Först berätta vi lite om vad bodycombat är och idén bakom och vilka kampsporter som den inspireras av. Sen visade vi grundslagen och sparkarna. Sen körde vi två låtar med dom (våra klasskompisar alltså), två av mina favoritlåtar, "Poison" av Groove Coverage och "The Black Pearl" från Pirates Of The Carribean. Jag har båda låtarna i kategorin: Soundtrack of my life, om det är nån som vill lyssna.
Herregud vad slut dom blev. Haha, det var riktigt kul faktiskt, inte ens hälften av klasskompisarna orkade hålla igång båda låtarna ut. Och på ett riktigt pass kör vi ju 10 låtar, det är lite skillnad. Det här var bara ca 7 minuter av ett 60 minuters-pass. Man kanske är lite vältränad ändå med andra ord.
Det var en tjej i klassen som tyckte att jag skulle passa som instruktör, haha, inte vet jag riktigt. Men tänk egentligen vilket drömjobb. Tänk att få träna och få betalt för det. Suck!!
Nä hörni, allt prat om träning ger mig abstinens. Vilken tur att jag ska till Avancia och boxas med Anneli då.



Jag & Johanna, 2 fitta brudar på skolans julfest.

P&K

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jaa det är det verkligen, jag är också helt fast, det är bara combat som gäller nu.

Åh vad roligt, lycka till då:) Jag lekte pirat i går jag, aaarrhh! Kram

2010-05-05 @ 17:22:04
URL: http://jaaskelainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0