Eurovision, semifinal numero uno!

Kom precis hem från jobbet, nu sitter jag och slötittar på Eurovisions första semifinal. Sverige är inte med idag, men våra nordiska grannländer Finland, Danmark och Island är med, så jag håller tummarna för att de går vidare. Jag börjar jobba kl 9 imorgon så får se om jag orkar titta klart på hela programmet. Men det gör jag nog, jag är ju inte känd för att vara den som går och lägger mig i vettig tid varje dag.
Fick faktiskt en hel del gjort innan jobbet idag. Jag började inte jobba förns kl 14, så jag var ute på långpromenad med vovven, sen började jag röja som tusan i vårt förrådsutrymme. Kändes bra, nu är det inte så mycket kvar att fixa efter flytten. Vi har ju "bara"(!!??!!) bott här i 4 månader. Haha, men snart kanske det blir flytt igen. Precis när man börjar komma till rätta, hehe. Nä, men det är så att Rasmus farmor, snart 93 år gammal har flyttat till ett äldreboende nu. Tänk att hon faktiskt har klarat sig själv så länge, otroligt. Men i alla fall, så nu kommer hennes hus att stå tomt, så istället för att Rasmus föräldrar ska behöva gå och titta till huset varje dag på vintern, att inte rör har frusit och så vidare så fundera dom om jag och Rasmus vill hyra huset tills vidare. Hyran blir väl mest en symbolisk summa. Så jag och Rasmus har lite att diskutera nu när han kommer hem till helgen.
Avjnuter ett glas alkoholri cider i ett av vinglasen jag fick av min far i 30-års present, mums. Nu kommer resultatet. Skål på er.
P&K!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0