Min midsommarnatts (mar)dröm!

Det har tyvärr blivit dåligt uppdaterat här i bloggen över midsommarhelgen, och det finns en anledning till det. Okej, rubriken låter kanske lite väl dramatisk. Min midsommar har inte varit så hemsk men den blev inte som jag tänkt mig bara. Jag skulle jobba midsommarafton, det var jag inställ på. Men sen skulle jag vara ledig lördag-söndag. Så när jag hade slutat i torsdags kväll så satte jag mig i baren och tog en kaffe. Efter typ 20 minuter så kommer Mackan ut från köket och frågar om jag möjligtvis kunde gå och byta om till kockkläder igen, för Jenny har skurit sig ganska illa i två fingrar och måste med största sannolikhet åka till akuten och sy. Självklart går jag och byter om igen. Problemet var ju att Jenny skull jobba midsommardagen och söndag. Och när det är midsommarhelg så är det ju ganska svårt att få ersättare i och med att de flesta har planer och så även jag. Planen var att jag skulle åka ut till Tjudö, till min pojkväns kusins familj, efter jobbet på midsommarafton. Där skulle vi umgås och dricka lite och på lördagen om det skulle vara fint väder kanske vi skulle åkt ut på sjön eller nått. Men, men... två av kockarna var på semester så dom kunde man ju inte ringa in, och de andra två kockarna var båda i Sverige, såååå det var bara att bita ihop och säga att man kunde jobba. Aja, jag skrattar väl när lönen kommer, moahaha! Men jag slapp faktiskt att jobba på söndagen. Så då hade en en myspysdag ute i Lemland. Vi spela crocket, åt midsommarrester och på kvällen blev det fotboll, chips och dipp för hela slanten. Så helgen fick ju en bra avslutning i alla fall.
Stackars Jenny fick sy i sitt finger.


XOXO!

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för svaret på dagens fråga. Vad gör du? Kram

2010-06-29 @ 19:06:30
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0