Through The Wire!



Jag måste erkänna att jag är lite av ett Kanye West fan. Tycker att han ofta lyckas få till riktigt grymma låtar. En av mina personliga favoriter är "Through The Wire". Den kom ut 2003 som hans debutsingel. År 2002 var han med om en allvarlig bilolycka som ledde till att han opererades och fick käken full av metall. 2 veckor efter olyckan spelade han in låten "Through The Wire", fortfarande med metall i käften. Helt otroligt om du frågar mig. När Kanye tillfrågades om hur olyckan hade förändrat hans musikkarriär så svarade han:

Nu är Kanye en av världens mest framgånsrika rappartister. Tänk hur en olycka kan förändra någons liv på det sätt som hans bilolycka förändrade hans liv. Lyssna och njut!

 

 



P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0