Sorry, jag totalglömde...

...att blogga när jag var ledig. Men hallå, jag kan ju inte bara hålla på och glömma att blogga hela tiden. Nu måste jag skärpa mig.
Idag är det måndag och jag är tillbaka på jobbet igen. Min lediga vecka gick ju sjukt snabbt den här gången. Hann inte ens märka att jag lämnade havsvidden.

Jag och Rasse försökte julhandla i helgen. Det gick sådär kan jag ju säga. I fredags gick vi mest runt i Täby Centrum och kolla läget i affärerna, så att vi skulle veta vad som fanns licksom. På lördagen så åkte vi in till den stora staden Stockholm. Rände runt i varje vildmarksbutik du kan tänka dig, och utanför naturkompaniet på kungsgatan stod det demonstranter som protesterade för att märket canadian goose tydligen inte är så djurvänliga. De använder bl.a. rävsaxar för att fånga djuren som dom gör pälskragar av. Så dom tyckte inte att det var bra att handla på naturkompaniet i och med att de säljer märket. Aja, Rasmus skulle iaf köpa en fjällräven-kånken rygga, det hade han gett sig fan på så vi gick in lite skamset. Eller jag var skamsen och Rasmus tyckte dom var "pallriga".
Sen hade vi tröttnat på att ränna i affärer så vi drog till Kickis och träffa pappa och Bosse på ett par öl, det var riktigt trevligt.
När vi kom ut från Kickis var det mörkt och dags att åka hem, haha. Vi tog med mamma och Jaana på bio och såg "Cornelis". Den var riktigt bra med en massa härliga Cornelis Vreswijk-låtar. Vilken grym jäkla musiker han var.
På söndag var det dags att ränna runt i Täby Centrum igen. Nu fick vi nog lite mer gjort, men jag är nog långt ifrån klar. Aja, jag går på ledigt den 20e, så då har jag ju 4 dagar innan jul. Yes!!

Nu ska jag glida ner till mitt hotelrum och duscha och slänga mig på sängen och läsa en bok. Håller på med en jäkligt bra bok just nu. Det är en serie på 4 böcker, som heter "The Beautiful Dead", och första boken heter Jonas. Gillar ni Twilight-böckerna så kan jag rekomendera denna serie.

 

Puss & kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0