Sista dan på påsken!

Då var det annandag påsk, och man kan säga att påsken är över för den här gången. Har haft en riktigt jäkla rolig långhelg faktiskt.
I onsdags så firade vi ju min Jana som fyllde år, inget stort, bara några bärs nere på Dinos.
På skärtorsdagen var vi ut till Lemland hos en av Rasmus bästa polare, Musse som fyllde 25 år. Så då var det ett riktigt jäkla fyllegalej, men kul som s*tan hade vi. Faktiskt länge sen som jag var på en så spontant rolig och galen fest.
Långfredagen så kom pappa hit. Men både jag och Rasmus var ju lite slitna så vi tog det mest lugnt och kika på "Talang 2010", och sen nån film som gick på TV, minns faktiskt inte vilken.
På påskafton var vi bjudna hem till Rasmus föräldrar på middag. Så vi åkte ut till Lemland ganska tidigt för jag skulle hjälpa till att fixa käk. Det blev en blandad charktallrik till förrätt. Till varmrätt åt vi älgfile med potatisgratäng och en vitlöksgräddsås smaksatt med rosmarin och timjan. Till dessert hade jag lagat en hallonmoussetårta. Allting blev riktigt smaskigt. Mätta och belåtna var vi iaf. Sen när vi kopplat några timmar så drog vi till Dinos på hemvägen så att säga. Det har varit "påskrock" där hela helgen så dom har haft en massa olika åländska rockband som spelat. På lördagen var det 4 olika band som skulle lira. Vi såg dom 2 första, The Taxmen och Rockacide. The Taxmen spelade The Beatles covers och Rockacide spelade sina egna hårda rocklåtar och båda banden var riktigt bra tycker jag. Sen när vi kom hem vid 2-tiden så käka vi salami-brieost-mackor, supergott. Rasmus gick och lade sig och jag och farsan tänkte spela lite poker på nätet. Det sluta med att vi satt uppe till kl 6 på morgonen och lira poker, haha, så kan det gå.
Igår var det påskdagen och då blev det en slappardag igen. Vi var alla sega. Blev att kika på film som gick på TV men jag somnade såklart till den, som jag nästan alltid gör till film.
Idag har pappa åkt hem, och jag ska snart ut till Lemland, vi ska käka middag där idag. Sen åker Rasmus hem till Sverige och jag blir kvar här. Ska nog träffa Johanna på lite fika ikväll. Sen blir det bara lugnt.
Sådär har min påsk iaf sett ut. Här kommer lite bilder:

Onsdag:

Jana & jag


Skärtorsdag:































Hahaha, så j*vla rolig fest. Den slutade med att Ryssen däcka i smörgåstårtan.


Påskafton:









P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0