FY...

...på mig! Har varit riktigt dålig på att uppdatera nu. Här kommer en förklaring: När jag kom till skolan igår så fick jag veta att vi ska ha korgprov (yrkesprov) nästa vecka, och jag som var på praktik förra veckan hade ju inte fått höra ett enda ord om det, och menyn skulle vara inlämnad idag. Så jag skulle få ½ dag på mig att fundera ut en trerätters lunch som jag vill presentera som ett prov på min yrkesskicklighet. Men jag gick till min lärare och iom att jag inte hade fått veta nått förra veckan så gav han mig dispans till måndag (det var ju hans eget fel licksom). Seriös som jag är (jag tar faktiskt skolan på största allvar nu, vilket jag inte gjorde en gång i tiden) så åkte jag direkt och införskaffade en drös med råvaror och började experimentera med några idéer som jag hade, och jag tror det kommer blir riktigt bra faktiskt. Så hela gårdagen stod jag fastklistrad i köket och stökade. Ska träna en gång till på fredag då jag ska laga hela menyn för familjen Donner (killens familj). Berättar om menyn sen, jag kanske till och med kan lägga upp lite recept.
Har förresten 2 prov imorrn, som jag inte har pluggat till, engelska och finska. Haha, jag som just skröt om hur seriös jag är med skolan. Men jag är ganska skillad i språk så jag har ställt klockan 15 minuter tidigare så att jag hinner gå igenom papprena så då tror jag att det är lugnt. Det här fixar jag.
Jag får avsluta inlägget med en god natt låt, vi tar en lugn en, med ett av mina äldsta favoritband, tror jag har gillat Live i över 15 år. =)

P&K


Kommentarer
Postat av: hanna

Live- all over you är nostalgi för mej!! Den lyssnade vi på i fjällen när vi var små kids :)

2009-10-14 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0