Croatia Day 4

Tävlingsdagen... Damdadamdam.... DAM!! (dramatisk musik, om ni inte fatta)

Som sagt hade jag min tävling på eftermiddagen, lixom Anni. Så vi tog lite sovmorgon, och bara slappa och ladda på rummet inför tävlingen.
Jag mötte upp mina lagkamrater Manuel och Matteo i god tid och vi gick och kika på de andra som tävlade och visning av olika maträtter och bakverk.

Själva tävlingen gick bra, vi hade ett gott samarbete och vi höll jäkligt rent i köket hela tiden. Vi fick ut alla maträtter i bra tid. Vi serverade:

Förrätt (Jag):

Kalkonballotine med
blandsallad och
ostdressing

Varmrätt (Matteo):

Stekt havsaborre inlindad i skivad potatis,
frästa grönsaker och
basilikasås

Dessert (Manuel):

Chokladsufflé,
hallonsorbé och
frukt i champagnesky

Allt kändes nog riktigt bra när vi var klara, och vi var först av alla att bli färdigstädade i köket. Men det var bara dom 3 bästa lagen som placerar sig, och det kändes väl inte riktigt som att vi skulle nå så högt av 24 lag. På lördag skulle vi få veta på galamiddagen.

Efter middagen var det bara raka vägen ut och fira, nu hade ju alla spänningar släppt och vi kunde koppla av på riktigt. Det hade gått riktigt bra för Anni oxå, så vi var glada och på ett strålande partyhumör. RÖÖÖJ!!



Mina fina lagkamrater, Matteo(Ita) och Manuel(Aut)



Tävlingsområde



Laget är samlat. Något nervösa kan jag säga



Prickar av råvarukorgen (Ni ser ju vem som bestämmer, haha)



2 lättade och avslappnade tjejer, med 2 blaskiga caipiroshka (haha, smaka INTE ok). Återgick till öl sen.

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0