Croatia Day 2

Alright, vad hände i Kroatien på onsdagen?

Denna dag var det dax för öppningsceremoni. Vi marcherade in som ett annat gäng soldater tillsammans med de andra tävlande från samma land. Sen var det lite olika tal, blablabla.... Efter att ha lyssnat på talen så bjöds det på skumpa, haha, det behövdes.
Sen samlades alla tävlande med de övriga i den kategori som man skulle tävla i (för mig: Culinary Arts), för briefing och laglottning. Jag satt och önskade att mitt namn skulle läsas upp så tidigt som möjligt för att få tävla i början lixom (jag är en sån som vill få saker och ting överstökade, haha), men nä! Jag hamna i lag 22 av 24 så min tävling blev på fredag eftermiddag. Mina lagkamrater blev en österrikare, Manuel och en italienare, Matteo. Sen fick vi kika på tävlingsköken, skriva teoriprov och diskutera och planera vad för 3-rätters meny vi skulle ha. Blev lite orolig för Matteo var riktigt dålig på engelska. Men det gick.

Sen blev det några öl. =)

Har tyvärr inte så mycket bilder från ondagen, batteriet dog nämligen under öppningsceremonin. Men jag hittade ett klipp på youtube från tävlingen. Jag är faktiskt med i några sekunder, hehe.



Anni och jag med våra fina åländska flaggor



Några tävlande innan ceremonin



Anni och jag tillsmmans med de andra från Finland





P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0