Croatia: Day 1

Okidoki!

Egentligen finns det inte supermassor att berätta om tisdagen. Den gick mest till åt att resa. Det var jag som skulle tävla i Culinary Arts (kök) och Anni som skulle tävla i Restaurant Service, och våra lärare Gunilla och Monika. Vi flög iaf från Arlanda till Frankfurt, bytte plan och flög vidare till Split. Därifrån var det tanken att vi skulle åka en lokalbuss vidare till Dubrovnik, men min ena lärare flörtade in sig hos ett gäng portugiser som skulle va med i samma tävling så vi fick skjuts med dom i deras buss.

Väl framme så gjorde vi oss hemmastadda och gick iväg och käka middag på grannhotellet och sen blev det självklart lite bar.



Jag och Anni på flyget (med matchande tröjor, haha)



Utsikt från bussen (supervackert)



Första ölen (av många) i Kroatien



Middag på Hotel Lacroma

Jag berättar mer imorrn.

P&K




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0