Äventyr på det böljande blå!

Igår skulle jag och älsklingen åka hem till Åland med Eckerölinjen. Vi starta från Västerås i vad vi tyckte var god tid. Men tror ni inte att vi söla fram i 40 km/h på motorvägen, om ens det. Skoja inte att årets snöoväder hade dragit in över mellersta Sverige. Så det var köer i 2 filer hela vägen. Inte nog med det, sen på småvägarna så hamna vi bakom plogbilar, bilar med släp osv osv. Det kändes verkligen som om någon där uppe (eller där nere) motarbetade oss. Vi kom fram till Grisslehamn 10 minuter före avgång och tydligen väntade dom fortfarande på Stockholmsbussen så det var någon som var på vår sida trots allt. Vi made it!

 

Nu började nästa äventyr. Både Rasse och jag var vrålhungriga så vi gick och käka i kafeterian. Spätta med kokt potatis och remouladsås, mums =P. Men jag borde nog inte ha ätit så mycket för det blåste ju ganska friska vindar så det gunga fram och tillbaka från sida till sida, och jag riktigt kände hur remouladen for upp och ner i halsen. Illa, jag mår illa. Jag sa till Rasmus att vi måste nog hitta en plats närmare toaletten så vi gick ner och satte oss utanför taxfreebutiken precis bredvid toaletterna. Mitt i allt hör man hur det kraschar inne i taxfreen. Vi kikar in och det ser ut som tredje världskriget brutit ut. Rasse går in för att köpa snus, jag sitter kvar i tryggt avstånd från toaletten. Han berättar när han kommer ut att det låg pysta ölburkar, glassplitter, parfymflaskor, sprit och dylikt överallt och stank som f*n. Man skulle inte vilja vara städare på den båten igår iaf.

Så skoj hade vi det igår, så ni vet. Vi kom hem till slut iaf och jag slapp även att kräkas. =)

 

 

 

 

Puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0