Kroatien!

På tisdag morgon flyger jag till Kroatien. Jag ska vara med i en kocktävling med skolan. Det är en ganska stor tävling så det är därför jag varit lite stressad på sistone. Har var i skolan och tränat en hel del på matlagninge och arbetat fram en meny. Jag kommer att bli ihoplottad med 2 andra tävlande från andra länder och så ska vi på plats samsas om en meny vi vill laga. Hellst vill jag laga min förrätt och i andra hand min dessert. Varmrätten är jättegod men den ser lite trist ut, så den avstår jag hellst ifrån att laga. 

Förrätt:
Kalkonballotine med blandsallad och ostdressing



Varmrätt:
Stekt havsabborre med räkbakelse, fänkålssallad och tomat-saffransås



Dessert:
Chokladbakelse med hallonsorbé och honungsmandelflarn



Önska mig lycka till!!

P&K


Kommentarer
Postat av: Malin

LYCKA TILL SÖTA DU!! Det kommer gå toppen, o när du kommer o flyttar hit till västerås sen, då ska du få laga mat till mig jämt:) Det såg så himla gott ut på bilderna. Ta hand om dig där borta!! Kram Malin

2009-11-13 @ 18:37:50
Postat av: Linus

Fan va grymma grejer du fixat! Älskade hur desserten såg ut måste jag säga :).. krams

2009-11-14 @ 23:21:40
Postat av: Carolyn

Tack snälla ni, va gulliga ni är. Nu känns det lite lugnare att åka när man fått lite uppmuntrande kommentarer.

Jag får komma till Västerås snart, så får jag koka ihop nånting. =)

2009-11-15 @ 13:54:52
Postat av: Carolyn

Tack snälla ni, va gulliga ni är. Nu känns det lite lugnare att åka när man fått lite uppmuntrande kommentarer.

Jag får komma till Västerås snart, så får jag koka ihop nånting, eller hur? =)

2009-11-15 @ 14:56:41
URL: http://croncks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0