Christmas joy warms the heart!

Gick och tänkte på julen när jag var ute med Juttis för en stund sen. Kom på att jag längtar jävligt mycket tills det blir jul.
Tänk er att gå ute i kylan med vovven, pulsa fram i snön, under en stjärnklar himmel, med en tjock halsduk virad runt halsen och med härlig julmusik i I-poden.
Man kommer in i värmen, det är en massa ljus tända överallt (och en brasa om man har turen att ha en sån). Häller upp en rykande varm glögg med massor av mandlar och russin, skalar en mandarin, sätter sig under en pläd, och ser på uppesittarkväll medan man väntar på tolvslaget.
Paketen är inslagna, det doftar julskinska i huset, och stämningen är på topp.
Alla är glada och bryr sig om varandra en aning mer än under övriga året.
 
Ååååh, vad jag längtar! Gör ni det oxå?

Jag är en sån där som alltid älskat julen, och börjat väldigt tidigt med att lyssna på julmusik och fundera ut hur jag ska pynta. När jag var liten brukade jag börja skriva önskelistor till tomten i typ september, haha.

Längtar så mycket att jag nästan vill spela en jullåt som "dagens låt" men NÄ, då lär ni ju tycka att jag är helt bäng i bollen. Får vänta några veckor med det. Det får bli något annat tills vidare.

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0