Croatia Day 5

Lördag, sista dagen!

Känns skönt, men samtidigt lite tråkigt, vi har ju haft så sabla kul här nere. Vi tar iaf en jäkla sovmorgon, eller jag gjorde det. Vi vakna båda två kl 10 men jag somna om och sov till kl 2, haha. Stackars Anni. Vi for in till Dubrovniks gamla stadsdel, då kan man iaf säga att man har sett något av Dubrovnik. Där åt vi lunch och strosa runt i affärer.
På kvällen var det så dags för galamiddag. Först en massa tal, blablabla.... Sen det viktiga: prisutdelningen. Och vilken kategori var först om inte Culinary Arts såklart, min kategori. Man kände faktiskt lite fjärilar i magen, måste jag erkänna. Dom började med tredje pristagarna. Och vet ni vad? DET VAR MITT LAG... Så sabla kul, hade verkligen inte förväntat mig det, kändes helt overkligt. Så skulle vi upp på scen och ta emot medaljerna och bli fotograferade, man kände sig som en kändis, haha.
Sen var det Annis kategori, Restaurant Service. Först treorna, sen tvåorna men ingen Anni ropades upp. Sista chansen nu, första pristagarna. Kom igen, kom igen, vi satt alla vid bordet och höll tummarna. Och vilka vann: JO, VISST VAR DET ANNIS LAG.
Så sjukt kul!!
Sen var det bara att fira så det stod härliga till. Många som ville ta bilder och gratulera, det var riktigt jävla kul. På riktigt så fick man nästan ont i käkarna för att man gick runt och log så mycket. Haha.
Här kommer lite bilder!



Dubrovnik smala gator



Mmmm, lunch



Mitt lag på skärmarna



Nora, Anni och jag



Nora och Anni får pris



The A-team



Skumpa såklart! Som ena läraren spruta ut, haha

Nej, nu hinner jag inte lägga in mer bilder, ska fara iväg på jobb till Dinos. Hörs imorrn.

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0